Harvey cel viteaz si break-ul miraculos

04:27:00 Ramona Dragomir 0 Comments

Sam Harvey in actiune
Acum o saptamana una dintre tinerele sperante ale snooker-ului mondial, pe numele sau Sam Harvey, a inscris un frumos break de 151 de puncte, in timpul unui meci de antrenament, tinut intr-un club din Bradford, Marea Britanie.
Tanarul de doar 17 ani juca impotriva unui profesionist din circuit, Kyren Wilson in momentul realizarii break-ului. Dupa ce acesta a comis un fault, Sam s-a vazut in pozitia de "free ball" asa ca a inscris bila maro (cu valoare de rosie) spre unul dintre buzunarele din mijloc pentru a obtine o pozitie de atac asupra bilei negre. Apoi a spart frumos carambolul, inscriind toate cele 15 bile rosii cu 12 bile negre, 2 roz si una albastra inainte de a trimite spre buzunare coloratele.


Jamie Burnett este singurul jucator care a reusit performanta de a inscrie un break de peste 147 de puncte, mai precis de 148 in cadrul etapei de calificare pentru UK Championship din 2004. In timp, multi jucatori au reusit sa depaseasca break-ul de 147 in meciuri amicale, Jamie Cope fiind cel despre care se crede ca a reusit sa atinga chiar maximul posibil de 155.


Harvey a declarat pentru worldsnooker.com urmatoarele:
"Cand am spart pachetul, bilele rosii s-au pozitionat perfect si atunci mi-am dat seama ca am sansa de a realiza un break mare. Trebuia doar sa ma mentin ferm, pe pozitii. In final, am devenit destul de emotionat incat nu puteam sa ma opresc din ras. A fost o situatie ciudata, insa m-am bucurat enorm de rezultat. Astfel am atins scorul de 6-0, insa dupa inscrirea break-ului nu m-am mai putut concentra asa ca oponentul meu si-a revenit pentru a ma invinge in final cu scorul de 7-6."


Sam s-a apucat de snooker pe cand avea doar 13 anisori, iar la doar un an distanta a inregistrat primul sau break de 147 de puncte. A castigat cateva competitii de juniori, iar in luna mai se va inscrie in Q School pentru un loc in circuitul profesionist.
A trecut deja de prima etapa intr-un eveniment organizat sub egida EASB (English Association of Snooker and Billiards), iar daca reusreste sa castige competitia atunci va castiga si cele 1.000 de lire sterline, necesare inscrierii in Q School.

"Chiar daca nu voi reusit sa castig competitia ma voi inscrie oricum in cadrul Q School , intrucit cred ca e oportunitate foarte buna de a juca in circuit.", a declarat Harvey, care ii numeste pe Ronnie O`Sullivan, Stephenh Hendry si Steve Davis ca idoli.
"Voi incerca de asemenea sa intru in cadrul turneului World Under-21 si European Under-19 pentru a avea mai multe sanse." , a adaugat mica stea in devenire.


Sursa: worldsnooker.com

0 comments: