Tribut muzical pentru Alex "Hurricane" Higgins

00:12:00 Ramona Dragomir 0 Comments

Alex Higgins - campion mondial in 1972 si 1982
Se spune ca intelepciunea o dobandesti in timp prin cai complexe, stiinta prin studii aprofundate, iar informatia prin cautari indelungi...sau mai bine zis prin intermediul internetului? Hm...adevarul este ca internetul a devenit sursa cea mai des folosita de aproape toata planeta pentru a dobandi cunostintele si informatiile dorite. Motoarele de cautare zbarnaie la secunda, in timp ce pe fata multor "cercetatori" se poate ghici un zambet de satisfactie: "Evrika, am gasit...ce cautam!" :-)) Insa sunt si cazuri, destul de rare ce-i drept, cand informatia vine singura la tine...pur si simplu! Puff! Si a sosit proaspata si dornica de a fi valorificata. 

In munca de blogger ai nevoie de publicitate continua si de aceea m-am gandit sa apelez la retelele de socializare, FaceBook-ul sarindu-mi in ajutor. Nu ma intrebati numele tuturor celor 1.198 de prieteni pentru ca imi este imposibil sa vi le spun, insa ceea ce apreciez este ca impartasim o pasiune comuna - cea pentru snooker. Unii dintre ei se avanta in discutii ingenioase si hazlii, altii pur si simplu doresc sa treaca neobservati, citesc articolele si isi continua ziua de munca. Unul dintre cei care este mereu ancorat in discutii tematice este Snooker King, un etern fan al "Uraganului" Alex Higgins si al snooker-ului prin definitie. A initiat o adevarata campanie dedicata lui Alex Higgins, lansand o pagina pentru marele jucator dar si un grup special ( il puteti gasi sub numele de "Alex was the man"). Intotdeauna mi-au placut povestiile fanilor, nu a celor care bat in extrema fanatismului, ci a celor care au ceva inteligent de spus, o poveste profunda si cu mult talc - Snooker King face parte din aceasta categorie. :-)


Snooker Loopy: Nu mai este nevoie sa te intreb daca esti un fan a lui Alex Higgins, insa spune-mi te rog ce a generat pasiunea pentru snooker?


Snooker King: "A fost Alex Higgins. Era amuzant, neortodox, avea o personalitate complexa si adeseori confuza, era fermencator si enervant... exact ca orice alta fiinta de pe pamant, insa era un jucator genial cu un stil de joc unic. Dupa parerea mea, nimeni nu il putea invinge atat timp cat dadea tot ce avea mai bun. Nu ma puteam opri din a privi televizorul cand juca! Era atat de carismatic!"


SL: I-ai dedicat o pagina dar si un grup special prin intemediul portalului FaceBook. Cand ai inceput campania si ce te-a determinat sa o faci?


SK: "Consider ca Alex nu a primit recunoasterea pe care o merita. Intr-adevar nu a fost mereu cel mai disciplinat om de pe planeta, insa cred ca acest lucru s-a petrecut datorita problemelor cu care s-a confruntat de-a lungul tineretii. Nu a avut oameni care sa aiba grija de el, desi imi imaginez ca nici  pentru cei apropiati lucrurile nu au fost prea usoare. Si astfel m-am hotarit sa incep aceasta campanie in memoria lui."

Nu exista nici un dubiu ca Alex Higgins a atins sufletele unor generatii care aveau nevoie de ceva iesit din banalul comun si chiar daca ii simtim lipsa, Alex jucand acum un snooker "ceresc", fascinatia pentru acest personaj colorat al snooker-ului continua sa creasca. Poate ca initial cand il priveai nu observai nimic diferit sau special, insa cand "Uraganul" defila in fata mesei de joc erai practic hipnotizat... nimic nu mai era la fel.
Industia snooker-ului isi pretuieste legendele, insa nimeni nu o poate face intr-o modalitate mai speciala decat cea a fanilor, interesul si suportul constant pe care Snooker King l-a primit pe durata acestei campanii fiind uriase.


Intr-o zi, pe cand citeam noutatile "Facebookciene" am descoperit ceva incintant - se pare ca un bun prieten al fanului Snooker King scrisese un cantec pentru Alex Higgins, cantec ce urma sa fie postat foarte curand pe pagina sa. M-am gandit "O nu, iar cineva care arunca doua cuvinte la nimereala cat sa rimeze poezioara!", insa timpul avea sa-mi demonstreze contrariul. Cand am ascutat cantecul am fost profund miscata de mesajul pe care il continea, de istoria atat de precisa a unei vieti dedicate snooker-ului, de sentimentele diferite care dadeau navala in sufletul meu, iar pana la sfarsitul cantecului deja aveam lacrimi in ochi. O mica opera de arta era acolo in fata mea, postata pe FaceBook. Fantastic! Deci sa sa inteleg ca acest loc`sor nu este detinat doar persoanelor dubioase care iti fura identitatea, PIN-urile si iti violeaza conturile de mail, nu? :-)))


Numele prietenului lui Snooker King, compozitorul si autorul cantecului este Joe McNally, un artist cu acte in regula si cu un suflet enorm. Am vrut sa stiu mai multe despre el, asa ca i-am cerut o mica biografie pentru a intelege cine este omul din spatele artistului. Asa am aflat ca activeaza in industria muzicala de mai bine de 25 de ani, ca este un pianist auto-educat si ca iubeste toate genurile de muzica.


Snooker Loopy: Ce ar trebui sa stie cititorii despre cariera dvs. muzicala? Cum a inceput totul?


Joe McNally: "Am petrecut mai mult de 3 ani ca director al Emerald Music (Irlanda), atingand o suma de 150.000 unitati vandute la momentul respectiv. In 2008 am castigat un concurs dedicat compozitorilor si organizat de BBC, beneficiind de mentoratul unor persoane ca Tony Arata (cel care a scris pentru Garth Brooks cantecul "The Dance") si Jason Blume (colaborator Britney Spears, Justin Timberlake si NSync). Momentan lucrez la propria-mi companie de muzica - UAC Music."


Alex alaturi de unul dintre cei mai buni prieteni, Jimmy White
SL: Ce conexiune exista intre dvs. si snooker? Sunteti doar un fan sau si practicati acest sport?


SK: "Sunt un fan convins de cand ma stiu, insa am fost profund fermecat de Alex Higgins si de genialitatea cu care juca acest sport, insa trebuie sa recunosc ca am fost si intrigat de comportamentul sau atunci cand nu era in fata mesei de joc. A fost un jucator cum altul nu-i si nu va mai exista niciodata unul ca el."


Asadar dragoste la prima vedere datorita felului aparte de joc al unui jucator...suna cunoscut nu-i asa? Pun pariu ca o parte dintre voi va regasiti in scurta propozitie de mai sus ;-)


SL: Cum v-a venit ideea de a scrie un cantec pentru/ despre Alex Higgins?


SK: "La doua zile dupa moartea sa, televiziunile aratau poze si filmulte cu Alex si am fost atat de miscat de tot ce se intampla incat am scris cantecul "Alex was the man". Mi-au trebuit 2 zile sa scriu textul si inca 2 zile sa ma pot gandi la o melodie si sa fac ajustarile necesare.

M-am gandit sa dau cantecul publicitatii, asa ca am apelat la cateva dintre celebritatile din Irlanda de Nord (n.a. Alex era nord-irlandez) propunandu-le sa cante aceasta melodie pentru Alex, insa din pacate nu am fost luat in seama si, spun acest lucru cu mare regret, am fost extrem de dezamagit. Am decis insa sa merg mai departe asa ca am poposit in studiourile unui radio local, U105 si am vorbit cu prezentatorul Frank Mitchell, incercand sa ii explic ce vreau sa fac. 

Am primit sincerele sale felicitari insa totodata am primit si raspunsul ca nici macar el nu poate convinge ca o celebritate nord-irlandeza sa intre in joc. Dupa interviul pe care l-am dat la radiou, telefoanele au luat-o razna in redactie, una dintre ascultatorare sugerandu-mi sa cant chiar eu cantecul, ceea ce am si facut."


Ce spuneti? O adevarata aventura pana acum, nu-i asa? Si cine stie ce ii mai pregateste viitorul lui Joe si creatiei sale muzicale?! Ei bine, viitorul s-a decis sa actioneze destul de rapid, povestea noastra schimbandu-si cursul radical.
"Marele sef", "omul cu 1.000 de idei pe secunda", promotorul turneului Snooker Legends, d-ul Jason Francis isi verifica linistit pagina personala de FaceBook in una dintre zile. Si exact ca si mine, a descoperit ceva ce merita foarte multa atentie. 


"La scurt timp dupa ce turneul 2011 a fost lansat la apa, am primit foarte multe intrebari de la fani, daca cumva aveam ceva pregatit in memoriam Alex Higgins. Dupa cum bine stiti, Alex a jucat snooker pentru ultima oara chiar in cadrul turneului nostru, la teatrul Crucible atunci cand turneul era abia la inceput de drum.

Prin intermediul retelei FaceBook am aflat de cantecul compus de Joe McNally  in principal datorita efortului extraodinar a lui Snooker King, care a jucat un rol important in montarea unui filmulet cu poze apartinand marelui jucator. Si atunci mi-a venit o idee: noi avem televizoare in salile unde tinem meciurile demonstrative, pentru a afisa scorurile, asa ca ce-ar fi daca am pune cantecul, adaugandu-i fireste si cateva imagini personale ale lui Higgins, la fiecare reprezentatie?

Raspunsul a fost unul extraodinar, iar incepand cu meciul dintre Ronnie O`Sullivan si Jimmy White (ce va avea loc pe data de 1 februarie), cantecul va putea fi cumparat sub forma unui CD, sau de pe site-urile de specialitate. Chiar daca nu toti vor putea fi de fata la unul dintre cele mai importante meciuri ale turneului, vom transmite live intregul eveniment (mai multe detalii aici) pe intregul mapamond. Ceea ce Joe a facut este un tribut fantastic adus lui Alex si sunt incantat ca am putut sa il ajut pentru ca melodia sa poata fi lansata.", a declarat d-ul Francis.


Si iata cum cantecul tributar adus lui Alex Higgins a ajuns sa primesca ajutorul meritat. O veste extrem de imbucuratoare pentru fanii "Uraganului" insa si pentru fanii snooker-ului in general.
Insa visul d-ului McNally nu se opreste aici, pentru ca asa cum mi-a marturisit, doreste ca acest cantec sa deschida portile intregului regat al artelor si sa fie un pas inainte pentru lansarea unui film despre viata lui Higgins.
Asa se face ca o piesa de teatru dedicata lui Alex si jucata la "The Grand Opera" din Belfast a cunoscut o relansare uluitoare. Avand participarea lui Richard Dormer, piesa a fost lansata in 2002, beneficiind de un spectator aparte, chiar Alex Higgins. 
"Sunt invitat special pe data de 25 ianuarie, in cadrul receptiei VIP. Ambitia mea este de a transpune acest cantec in orice film care se va face in memoria Alex Higgins. ", a spus d-ul McNally.


L-am intrebat pe compozitor daca cumva mai are in plan sa mai scrie un cantec poate pentru un alt jucator de snooker, raspunsul sau fiind ca atat timp cat cineva i-o va cere o va face cu mare drag. Asa ca pazea jucatori de snooker! Urmatorul hit s-ar putea sa va aiba ca protagonisti! :-))


Si uite asa talentul si devotamentul pentru o cauza, spatiul asta virtual ingrozitor de haotic de cele mai multe ori, cativa prieteni si fani si un vizionar au facut ca acest cantec sa poata fi descarcat...de pe internet! :-)) Se pare ca nu este tocmai locul portivit de trandaveala, conform ultimelor statistici, insa cu totii stim ca nu puteam generaliza. In acest caz, internetul a salvat o mica opera de arta ;-)


Ispiratia poate veni pe cai nebanuite: poate veni pe cand te uiti la un copil care se joaca cu mingia in parc, poate veni pe cand privesti un om trudind din greu, poate veni de la o zi incredibil de senina sau de la un zambet cald...insa cateodata si doar cateodata inspiratia poate veni din... inspiratie. Poate suna absurd, insa inspiratia genereaza la randu-i inspiratie :-) Va provoc sa va ganditi la o persoana care v-a marcat viata intr-o mod pozitiv, o persoana care a dat sens trairilor voastre si v-a influentat existenta...ganditi-va la el sau ea si spuneti-mi daca nu simtiti un colos de energie fantastic care in cateva dintre cazuri se poate transforma in inspiratie?
Poate ca intr-o zi o sa scrieti o carte despre persoana care v-a marcat viata, sau poate un cantec, cine stie? :-) Ceea ce insa incerc sa reliefez este ca atunci cand te simti inspirat de cineva, ai tendinta dar mai ales simti nevoia de a da ceva inapoi si exact acest lucru au facut atat Joe cat si Snooker King. Impartasirea aceleiasi pasiuni a generat un efect de puzzle, ca si cum fiecare piesa ajunge sa isi regaseasca locul pentru a forma un tot unitar cu care foarte multe persoane se pot identifica, acela ca "Alex was the man" :-)

0 comments: